Újabb tram-train érkezett

Június 16-án megérkezett Magyarországra a 9. vasútvillamos (tram-train). A 37 méter hosszú, hetven tonnás jármű három különálló egységét kamionok szállították a Stadler valenciai gyárából Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül a MÁV-START szentesi járműfenntartó telephelyére.

A MÁV-START és a Stadler Rail Valencia még 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc, és opcionálisan további négy jármű beszerzéséről. Az utóbbi négy jármű megvásárlásáról 2020 júliusában döntött a Kormány, európai uniós források felhasználásával. A környezetbarát kötöttpályás versenyképesebbé tétele minden vidéki nagyváros térségében cél, a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train, amely Lázár János építési és beruházási miniszter kezdeményezése nyomán jött létre, ennek egyik kiemelkedő és innovatív hazai példája.

Magyarország első vasútvillamosai tavaly november óta közlekednek menetrend szerint: Szegeden az 1-es villamos vonalán haladnak a pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon tovább Hódmezővásárhelyre. Itt Hódmezővásárhely Népkert állomásnál térnek le a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekednek Hódmezővásárhely nagyállomásig, összességében 32 kilométeres utat megtéve. A 216 férőhelyes dízel-villamos hibrid tram-trainek nagyon népszerűek, egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között.

A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink vasútvillamosoknak a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerük, légkondicionált utasterük, valamint fedélzeti biztonsági kamerarendszerük van. Kerekesszékkel közlekedő utasok is igénybe vehetik, kerékpárok vagy babakocsi szállítása is lehetséges. A traim-trainek Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalain 50 km/h maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon pedig dízel meghajtással százzal szállíthatják az utasokat. Ehhez szükség volt a vasútvonal felújítására Szeged és Hódmezővásárhely között, továbbá Hódmezővásárhelyen egy új városi villamosvonal megépítésére hat megállóval. Ezek környezetében a beruházás részeként 94 autó számára P+R parkoló és 900 kerékpárnak alkalmas tároló is épült.

A tram-train közlekedése a kezdeti nehézségek után mára az óránkénti menetrendben stabilizálódott, az új jármű érkezésével rövidesen a menetrendi továbbfejlesztés lehetősége is megnyílik.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content