Véleményt mondtak az utazók és a kőbányai lakosok a kerületet érintő vasútfejlesztésről

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapelvei szerint újul meg többek között két kelet-pesti vasútvonal, az újszászi—szolnoki (120a) és a hatvani (80a) is. A BFK-nak kiemelten fontos, hogy a fejlesztéseinket a lakosság bevonásával tervezzük, mert az utazók és az érintett területen élők véleménye, észrevétele és javaslata elengedhetetlen ahhoz, hogy hosszút ávon sikeres és szerethető legyen a végeredmény. Az említett vasútvonalak fejlesztése nagy területet érint a fővároson belül és annak határán kívül is, ezért az érdekeltek szempontjait és véleményét három külön kérdőívben gyűjtöttük be 2021. augusztus 9. és szeptember 7. között. A kőbányi lakosoknak szóló kérdőívben a kitöltők véleményt formálhattak:

  • Kőbánya felső vasútállomás tervezett átépítéséről, Élessarokhoz közelebbi kialakításáról;
  • a tervezett új Kőbánya-Kertváros megállóhelyről;
  • Rákos állomás megváltozó utasforgalmi szerepéről.

A kérdőívet összesen 769-en töltötték ki.

A lakossági igényfelmérés legfontosabb eredményei:

  • A kitöltők mindössze 26%-a használja legalább heti egyszer Kőbánya felső vasútállomást. Az Élessarok busz- és villamosmegállót viszont a kitöltők 39%-a használja legalább heti egyszer.
  • A válaszokból kiderült számunkra, hogy a kitöltők 86%-a egyetért Kőbánya felső vasútállomás tervezett átépítésével, Élessarokhoz közelebbi kialakításával.
  • A válaszadók 79%-a valószínűnek tartja, hogy a Kőbánya felső vasútállomás és az átszállási lehetőségek fejlesztését követően használni fogja a vasutat Budapesten belüli közlekedésre. Ez az eredmény számunkra nagyon pozitív, hiszen mutatja, hogy a X. kerületi lakosok nyitottak arra, hogy a jövőben a vasútra, mint városi közlekedési eszközre tekintsenek. A kitöltők 62%-a a Keleti pályaudvar felé közlekedne a vasúttal.
  • A válaszadók 59%-a a jövőben hetente legalább egyszer használná a tervezett Kőbánya-Kertváros vasúti megállóhelyet. A hozzászólások elemzéséből kiderült, a kitöltők fontosnak tartják, hogy a vasúti síneken biztonságosan és akadálymentesen tudjanak gyalog vagy kerékpárral átkelni.
  • Rákos állomást a kitöltők 36%-a legalább heti egyszer használja, de 34%-a ritkán, csak többhavonta utazik erre. A válaszokból kiderült, hogy a kitöltők 51%-a valószínűleg használná az új Kőbánya-Kertváros megállóhelyet Rákos állomás helyett, amennyiben utóbbi utasforgalmi szerepe megszűnik. Ezzel szemben a válaszadók 31%-a nem tartja elképzelhetőnek a váltást a két állomás között.

 

A kérdőív részletes elemzését PDF formátumban tudja letölteni:

A beérkezett válaszokat értékeltük, elemeztük és a tervezőnek eljuttattuk azokat. A kitöltők javaslataira, véleményeire és hozzászólásaira külön figyelmet fordítottunk az elemzés során, és ezeket lehetőség szerint figyelembe vesszük a tervezési folyamatokban. Arról, hogy a kérdőív eredményei hogyan épülnek be az egyes tervfázisokba, folyamatosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.

Köszönjük mindenkinek, aki időt szánt a kérdőívre!

2021.11.08.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content