A válaszadók támogatják a külső körvasút új megállóinak létrehozását

A Budapest Fejlesztési Központ a külső körvasúton létesítendő új vasúti megállók tervezési folyamatába be kívánja építeni a lakosság számára legfontosabb szempontokat, ezért 2021. december 1. és 31. között kérdőíves felmérést végzett. Ezzel a lehetőséggel a kérdőív zárásáig összesen 1087 fő élt. A fejlesztést a válaszadók egyöntetűen szükségesnek találták. Az eredmények mind a négy vasúti megállóhely esetén értékes információkat tartalmaznak, ezeket a tervezés további szakaszaiban figyelembe veszünk.

Új útvonalak, gyorsabban elérhető úticélok

A külső körvasúton három új vasúti megállóhelyet hozunk létre, és a 2021-ben átadott Újpalota megálló bővítését is tervezzük. A fejlesztés eredményeként új kapcsolatok nyílnak meg a főváros több irányába is, átszállás nélküli utazást biztosítva ezzel a Nyugati pályaudvar, Kelenföld és Óbuda felé. Az összes válaszadó 60%-a jelölte fontos úticélnak a Nyugatit, Kelenföldnél 52%, míg Óbudánál 36% ez az arány. Megállónként vizsgálva is elmondható, hogy a három kiemelt úticél népszerűsége – ugyanebben a sorrendben 70-80% közötti. A kitöltők a Nyugati pályaudvar közvetlen elérése érdekében vennék igénybe leginkább a vasutat (átlagos valószínűség ötös skálán 4).

Növekvő utasszámok

Az új vasúti megállóknak és a sűrűbb menetrendnek köszönhetően a vasútvonal mentén élők válaszai alapján az utasszám jelentős emelkedésére lehet számítani. Az Egyenes utcai lakótelep megállóhelynél a válaszadók közel kétharmada (63%), a Rákosszentmihály és környékén élők több mint kétharmada (69%), Újpalota utasainak 79%-a és a pestújhelyi válaszadók háromnegyede előreláthatólag legalább havonta fogja használni az új állomásokat.

Állomások megközelítése

A megállókat a válaszadók többsége tömegközlekedéssel fogja várhatóan elérni, ezt a gyalogos, majd a kerékpáros közlekedési módok követik. A válaszadók felelősségteljes hozzáállását jól mutatja, hogy mindössze 6-12% között mozog azoknak az aránya, akik autóval közelítenék meg az egyes megállóhelyeket. Ez azt is alátámasztja, hogy a projekt egyik célkitűzéseként elérni kívánt új tömegközlekedési kapcsolatok az utasok számára is prioritást élveznek.

Az utasok igényei

A fejlesztés különböző elemeinek fontosságát a kitöltők ötfokú skálán értékelhették. Megállóhelytől függetlenül a válaszadók legfontosabb igényei között az akadálymentesítés (átlagos fontosság 4,7), a 10-15 perces járatsűrűség mindkét irányba (4,5) és a B+R tárolók építése (4,4) szerepel. Célunk, hogy a létrejövő megállókat az utasok igényei alapján lássuk el új funkciókkal. Ezek alapján a megkérdezettek számára a legfontosabb szükségletek között a fedett várakozóhelyek építése (4,8), a biztonsági kamerák telepítése (4,7) és az elektronikus utastájékoztatási rendszer kialakítása (4,6) jelent meg.

Külön szintű átvezetés a Rákosi út- Füredi út vonalában

A járatok sűrítése előreláthatólag hatással lesz a közúti forgalomra is. Az ebből fakadó konfliktusok elkerülése érdekében külön szintű átvezetést tervezünk a Rákosi út és a Füredi út vonalában. Az eredmények alapján a válaszadók 86%-a egyetért, 66%-a teljes mértékben egyetért ennek megépítésével. Az átjáró kialakításának pontos műszaki paraméterei további vizsgálatok tárgyát képezi majd, hogy a környéken élők számára a lehető legjobb megoldás valósulhasson meg.

Amennyiben érdeklik az egyes kérdésekre adott válaszok megoszlása, töltse le az alábbi elemzést:

2022.02.25.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content