Vonattal a Balatonhoz: új étkezőkocsik, első osztály, fejlesztések

A nyári balatoni közlekedés nappali alapstruktúrája a tavalyival megegyezik, de számos tekintetben bővül a szolgáltatás.

A déli parton a budapesti Déli pályaudvarról az egyik órában Nagykanizsáig, a másikban Keszthelyig közlekedő InterCityk adják a szolgáltatás gerincét, az előbbi Tópart néven újdonságként már 1. osztályú kocsit is visz, ezenkívül nagy kapacitású, akár 30 bringának is elegendő kerékpárszállító kocsit is.

A Keszthelyre közlekedő Balaton IC-kben étkezőkocsi is közlekedik holnaptól, részben a frissen felújított, DWA étkező-bisztrók. Ezekben a vonatokban a Tópart IC-knél kevesebb, de tavalyhoz képest több (16) kerékpár fér el. Az IC vonatokban lesznek helyjegyes InterCity és hagyományos expressz kocsik is.

A IC-ket a somogyi oldalon Budapestről a Siófokig, Fonyódig vagy Balatonszentgyörgyig közlekedő, Székesfehérvártól minden megállót kiszolgáló (néhány megállóhely feltételes), felármentes Déli parti InterRégiók egészítik ki, amelyek idén klimatizált Flirt motorvonatok lesznek.

Az északi parton a Kék Hullám IC-k kétóránként járnak Budapest Déli és Tapolca között. Idei fejlesztés, hogy ezekben 1. osztály és bisztrószakasz is helyet kap (IC+ kocsival) a nyári szezonban.

A Vízipók InterRégiók kétóránként járnak Budapest és Balatonfüred között felármentesen, felújított kocsikkal, a parton mindenhol megállva, akár 40 biciklinek is elegendő kerékpárszállító vagonnal. Az ugyancsak kétóránként induló Katica IR-ek ugyanezen a szakaszon klimatizált Flirtökkel kínálják a szolgáltatást felár nélkül, de ezekre csak 6-12 kerékpár fér.

Tapolca és Balatonfüred között Bz-szerelvények járnak személyvonatként kétóránként, ezek a vonatok bringaszállításra átalakított BDzx kocsikat is visznek magukkal (16 kerékpárhellyel).

Hétvégenként emeletes Kiss motorvonatok is besegítenek a balatoni forgalomba, ezek egy része teljesen új településekről (Szolnokról, illetve Záhonyból újra) teszi lehetővé a tó átszállásmentes elérését.

Sűrűbb lesz az éjszakai szolgáltatás is a tó mindkét partján, hiszen nyáron 24 órás vasúti szolgáltatás indul a Balatonnál, az éjszakai Bagolyvonatok az északi parton hétvégente, a délin minden éjjel járnak, sűrűbben, mint korábban.

A balatoni fejlesztéseknek még ezzel sincs vége, Magyarország számos más településéről javul a tó elérése az idei szezonban új vonat-, illetve buszjáratokkal, amelyeket a Nemzeti Közlekedési Központban megtartott egyeztetések után megrendelt a Technológiai és Ipari Minisztérium.

A pontos menetrendek már elérhetők a MÁV appon és az Elvirában a MÁV honlapján, illetve az utazástervező platformokon (pl. Google térképen, a dátumot június 18. utánra állítva).

 

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content