Új átjáró épült a Széll Kálmán téren

Egy régi álom vált valóra, megnyílt ugyanis az új akadálymentes gyalogos és kerékpáros átjáró a Városmajor és a Széll Kálmán tér között. Ezzel egyben új kapu létesült a II. és a XII. kerületek között a volt Postapalota mellett, megkönnyítve a budaiak és az arra közlekedők mindennapjait. A gyalogosoknak, a babakocsival közlekedőknek, a piacra vagy a Mammut felé tartóknak, az idősebbeknek többé nem kell kerülniük, vagy felmenni a Várfok utcába, ha át akarnak jutni a szomszédos kerületbe. Ugyanakkor a Várfok utca buszmegállói továbbra is megközelíthetők maradtak a Széll Kálmán térről és a Krisztina körútról egyaránt mozgólépcsővel, lifttel és lépcsővel egyaránt. Az új átjárót Fürjes Balázs a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, és Bozó Péter az MNB Ingatlan Kft. ügyvezető igazgatója adta át.

Széll Kálmán téri aluljáró sajtótájékoztató
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Bozó Péter, az MNB Ingatlan Kft. ügyvezető igazgatója

A Krisztinaváros felé nyíló új akadálymentes átjáró megépítése forráshiány miatt a Széll Kálmán tér átépítésekor elmaradt. Az elmúlt években a Budapest Fejlesztési Központ együtt dolgozott a Magyar Nemzeti Bankkal, az új nevén Buda Palota tulajdonosával azon, hogy az átjáró az épület felújításával együtt megújuljon. Köszönet a jegybanknak, hogy az irodaház és a 2022. márciusában nyíló Pénzmúzeum fejlesztésén túl egy ilyen fontos, közcélú beruházást is magára vállalt.


Az új átjárót a Főmterv tervezte, csakúgy, mint a tér átépítését, és ugyanúgy az Építész Stúdió volt az építészeti tervező, együttműködésben a Buda Palota megújítását végző építész csapattal, az MD Studióval. A tervezés 2017-ben indult, a munkát megnehezítette a nagyon sok közművezeték (a Postapalota régi MATÁV-központja miatt különösen a távközlési kábelek) és a szűk hely a mozgólépcső és a ferde rámpa között. A kivitelezés 2020 nyarán kezdődött, tehát 15 hónap alatt megépült az átjáró. A cél inkább egy kapu, mint alagút megtervezése volt, vagyis, hogy a fedett rész hossza minimális legyen, így 16,5 méter lett. Ennyi kell ahhoz, hogy fölötte a Várfok utca elférjen. Műszakilag sem alagút épült, hanem a Várfok utcát alkotó sáncot elbontották, és híd készült az átjáró fölé. A híd körülbelül 15 méter hosszú, de az átjáró keskenyebb, a legszűkebb helyen körülbelül öt méter széles. Statikai okból három pillér is épült az átjáróba.

A Csaba utcának ez a szakasza a Postapalota tervezőjéről kapta az új nevét. A Krisztina körút és a Széll Kálmán tér közötti Sándy Gyula köz 74 méter hosszú. Részben megmaradt az utca eredeti vonala, így az itteni fák is, és ez szolgál arra, hogy innen fel lehessen jutni a Várfok utcára. A köz másik oldalán viszont lépcső épült, a kivitelezők kibontották a postapalota pince szintjét, itt lesz a Pénzmúzeum.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content