Lakossági fórumot tartottunk az új autóbuszsávról Budakeszin

Az új autóbuszsáv megépítéséről tartott lakossági fórumot október 26-án a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) Budakeszin polgármesterek, országgyűlési és helyi képviselők, aktív civilek és persze a legfontosabb résztvevők, a környéken élők jelenlétében. Részletesen bemutattuk a buszsáv, az összekötő út és a P+R parkoló terveit, amelyekkel kapcsolatban az érdeklődők elmondhatták véleményüket és kérdéseket tehettek fel. A találkozón részt vett Győri Ottilia Budakeszi polgármestere, Pokorni Zoltán a XII. kerület polgármestere, hozzászólt többek között Deltai Károly Telki polgármestere, a Budakeszi Dugóhúzó képviselői és Menczer Tamás államtitkár is.

Budakeszi és az egész Zsámbéki-medence számára ma a közlekedés az egyik legfontosabb rendezésre váró probléma. Ez az egyetlen terület a budapesti agglomerációban, ahová kizárólag autóbusszal lehet eljutni az egyéni közlekedési módok mellett, nincs kötöttpályás megközelíthetőség és kerülőutak sincsenek. Budakeszire és a környékbeli településekre, így Telkire és Pátyra mindössze egy kétsávos, szűk keresztmetszetű út vezet. Ebből adódóan rendszeresek és folyamatosok a forgalmi torlódások, amelyek a közlekedők és a közelben lakók életét egyaránt megkeserítik. Budakeszi felől egy irányban naponta 12 ezer autó lépi át Budapest város határát, ugyanakkor még a mostani körülmények ellenére is 16 ezren utaznak autóbusszal. Vagyis jelentős az igény az emberek részéről a közösségi közlekedése, éppen ezért elfogadhatatlan, hogy a Volánbusz kék és fehér járatai dugóban álljanak.

A kormány tavaly novemberben döntött arról Fürjes Balázs es Menczer Tamás államtitkárok javaslatára, hogy 586 millió forintot biztosít az új buszsáv megépítésének az előkészítésére. A BFK a közbeszerzési pályázat eredményeképpen az UVATERV Zrt.-t bízta meg a tervezéssel, a munka idén nyáron megkezdődött. Az új autóbuszsáv építésének célja, hogy a közösségi járművek csúcsidőben versenyképesek legyenek az egyéni közlekedéssel szemben, ehhez egyrészt meg kell építeni szakaszonként az autóbusz sávot, átépíteni a kereszteződéseket, és intelligens jelzőlámpákat kell forgalomba helyezni. Ezek révén a mai elképzelések szerint az átlagos 42 perces, a rosszabb reggeleken 50 perc fölé kúszó menetidő Budakeszi és a Széll Kálmán tér között 28-30 percre csökkenthető.

A fenntartható közlekedés előnyben részesítése a célunk, és az eddigi felméréseinkből az derült ki, hogy az autósok 71 százaléka váltana, ha gyorsabb lenne a busz, és lennének P+R parkolók. A forgalmi modellezésünk 20 százalékos növekedést mutat az új autóbuszsáv megépítésével, a kérdőíves felmérésünk alapján a válaszadók 88 százaléka tartja fontosnak a menetidő csökkentését. Ebből adódóan például azt javasoljuk, hogy a buszsáv elkészülte után ismét hozzuk létre a gyorsjárati 22E buszokat, hiszen, ha ki tudjuk emelni ezeket a járatokat a torlódásból, már előrébb leszünk.

A tervezés és a beruházás idején a lehető legkörültekintőbben járunk el, vagyis például fák csak ott lesznek kivágva, ahol erre mindenképpen szükség lesz, és sehol nem lépünk a Pilisi parkerdő területére. Fontosnak tartjuk azt is, hogy a leterített új aszfalt a lehető legkisebb zajterhelést adja, és keskeny forgalmi sávokat építünk. A részletes tanulmányterv már a rendelkezésünkre áll, most döntést kell hoznunk a további tervezésről, amelyhez nagy segítséget nyújtanak azok az észrevételek, javaslatok és kérések, amelyek a fórumon elhangzottak. A környezetvédelmi hatástanulmány jövő év elejére készülhet el, őszre meglehetnek a kiviteli és engedélyezési tervek. A kivitelezési tendert 2023-ban szeretnénk meghirdetni, és még ugyanabban az évben megkezdődhet a beruházás, az új létesítmények 2025-ben készülhetnek el. Lényeges ugyanakkor az is, hogy ezzel a beruházással együtt szükséges elvégezni a csapadékvíz-elvezető csatornák létesítését és a rossz állapotú vízcsövek cseréjét végig a Budakeszi úton. Ez a beruházás tulajdonképpen három elemből áll össze: a buszsáv a legnagyobb, emellett elkerülő utat szeretnénk építeni Telki felől Budaörs irányába, és egy új autóbuszállomást 240 férőhelyes P+R parkolóval.

Felvetése, vagy javaslata van a tervekkel kapcsolatban? A kozosen@bfk.hu címen várjuk hozzászólását!

További információért látogasson el a projekt weboldalára: Buszsávok Budakeszin és a Budakeszi úton

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content