Elkészültek Veresegyház és Őrbottyán állomások első koncepciótervei

A Budapest Fejlesztési Központ a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján, a Kormány döntése nyomán tervezi a Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal kapacitás- és színvonalnövelését, ennek mindenhol része a megállóhelyek, állomások akadálymentesítése, az épületek és környezetük rendezése, jobb beillesztése az adott település szövetébe.

A BFK két fontos állomás – Veresegyház és Őrbottyán – esetében három-három építészirodától (Studio Kraft, Paragram, Sporaarchitects) kért koncepcionális javaslatokat, amelyek alapján a vonal építészeti arculata meghatározható. A terveket mindkét városban egyeztettük az önkormányzattal polgármesteri és főépítészi szinten, ezúton is köszönjük mindannyiuknak a projekt támogatását és javaslataikat! Véleményeiket beépítve dolgozunk tovább, és választjuk ki rövidesen a továbbtervezés irányait.

Veresegyházi vasútállomás épülete
Veresegyház állomás

Fontos tehát, hogy az itt bemutatott látványtervek még koncepcionális szintűek, semmiképp sem véglegesek.

A két város terveit mintának is szánjuk, a célunk, hogy az egész vonalon egységes stílusban újuljon meg az összes állomás és környezete.

A Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal átfogó megújításának tervezéséről a Kormány 2021-ben döntött, a tervezést a BFK végzi. A cél világos: óránként 4 vonat induljon Őrbottyántól Budapest felé, Veresegyháztól pedig (váltakozó megállási renddel, részben gyorsított vonatokkal) összesen óránként 6 vonat tartson a főváros felé csúcsidőben. Ehhez az kell, hogy szakaszosan kiépüljön a második vágány és minden állomás megújuljon, bővüljön a parkolási és kerékpártárolási kapacitás. A tervek 2023-ban készülnek el, ezután kezdődhet építkezés.

Mindkét városban hasonlóak voltak a kérések, elsősorban az állomási előtér rendezése, illesztése a település meglévő szerkezetébe volt a fókuszban. Veresegyházon több mint 110 éve kifejezetten nagy felvételi épület készült, hiszen akkor még elágazó állomás volt itt Gödöllő felé. Ennek felújítását a MÁV a nagyprojekttől függetlenül, már azt megelőzően is tervezi, a két beruházást természetesen összehangoljuk. A nagy állomásépület lehetővé teszi, hogy az épületen kívül viszont ne igazán legyen szükség más építményekre. Az állomás mindkét oldalán tervezzük a P+R kapacitás bővítését, és természetesen kellő méretű B+R kerékpártároló is készül. Őrbottyán állomás helyzete is kedvező, központi, az állomás térsége alkalmas a városközponti logikájú fejlesztésre.

A három építésziroda eltérő stílusú koncepcióterveket vázolt mindkét városnál. A Sporaarchitects vagány, bátor elképzeléseket hozott, Veresegyháznál a perontető például szinte körülöleli a felvételi épületet. A Kraft tervei letisztultak, a német nyelvterület állomásait idézik. A Paragram síktetős, minimalista elképzelései egy decens, visszafogott formavilágot jelenítenek meg.

Rákospalota-Újpest állomásról szintén készültek hasonló koncepciótervek.

További információért látogasson el a projekt weboldalára: Budaest-Veresegyház-Vás vasútvonal

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content