Albertfalva megállóhely fejlesztésével jelentős utasszám-növekedés várható

A Budapest Fejlesztési Központ kérdőívet indított Albertfalva megállóhely fejlesztésével kapcsolatban 2021. december 1. és 31. között. A kérdőív kitöltésével 820 fő mondta el meglátásait a dél-budai megállóhelyről. A kitöltők többsége akkor használná gyakrabban a megállóhelyet, ha sűrűbb lenne a vonatközlekedés, új úticélokat érhetne el, és a megállóhely, illetve környezete biztonságosabb és rendezettebb lenne.

A válaszadók 60%-a jelenleg egyáltalán nem, vagy csak ritkán használja Albertfalva megállóhelyet. Ezzel ellentétben az eredmények alapján a fejlesztések megvalósulásával hatalmas növekedés érhető el az utasszámok tekintetében:

  • Amennyiben az ismertetett fejlesztések megvalósulnak a megállóhelyen, nagyon valószínű a gyakoribb megállóhasználat (valószínűség átlaga ötfokú skálán: 4,4).
  • A Déli Körvasút fejlesztését követően a válaszadók 84%-a gyakrabban használná a megállót.
  • A megállóhelyet jelenleg ritkán használók között is 60%-ra tehető azok aránya, akik gyakrabban használnák a vasutat a bővítés után.

A vasút szerepe a városban


A válaszadók jelenleg is túlnyomórészt a városon belüli utazásokhoz használják a vasutat. Kőbánya-Kispest a legnépszerűbb desztináció, a válaszadók 28%-a jelölte meg úticélként. Ezt Kelenföld (24%) és a Déli pályaudvar követi, amit a válaszadók 16%-a jelölt meg fő útirányként. A megállóhely fejlesztése után a válaszadók közel háromnegyede (72%) a városon belül használná a vasutat, amihez a Déli Körvasút fejlesztése is hozzá tud járulni, új útirányokat, átszállási kapcsolatokat megnyitva.


Fókuszban a fenntartható közlekedés


Figyelemre méltó, hogy az állomást jelenleg is 60%-ban gyalogosan közelítik meg. További 18% villamossal, 8% kerékpárral, 7% autóbusszal, és elenyésző arányuk (4%) autóval érkezik ide. A kitöltőknek ötfokú skálán kellett értékelniük az állomás jelenlegi szolgáltatásainak minőségét. Ebből kiderül, hogy jelenleg a válaszadók az állomás gyalogos (3,8), kerékpáros (3,7) és tömegközlekedéssel való elérhetőségével (3,7) a legelégedettebbek, míg a vonatok sűrűségével a legkevésbé (2,0). A jövőbeli fejlesztések tekintetében is a fenntartható közlekedési módokat preferálják a válaszadók, ez egybevág a projekt célkitűzéseivel.


Az utazók sűrűn közlekedő, komfortos vonatokat szeretnének


A fejlesztés egyes elemeit egy ötfokú skálán értékelhették a kitöltők. Albertfalva megállóhely bővítésének köszönhetően 10-15 perces járatsűrűség biztosítható a főváros és az agglomeráció több irányába, ennek megvalósításával a válaszadók kimagaslóan egyetértenek (ötfokú skálán 4,4). A fejlesztés elemei közül ennél csak az akadálymentesítéssel (4,6) és az aluljáró felújításával (4,5) értenek egyet jobban, ezen kívül a B+R kerékpártárolók mindkét oldali létesítését is átlagon felül helyeslik (4,3). Funkciók tekintetében a válaszadók prioritását a fedett várakozóhelyek megteremtése (4,7), a biztonsági kamerarendszer (4,6) és az elektronikus utastájékoztatás (4,5) jelentik.


A Kővirág sorral kapcsolatban további vizsgálatok szükségesek


A tervezési program kapcsán jelenleg vizsgáljuk P+R és B+R parkolók kialakításának szükségességét és lehetséges helyszínét a megálló környezetében. A kérdőíves felmérés adatai egyértelműen tükrözik, hogy a Kővirág sor fontos zöldterületi funkciót lát el a helyiek számára, így ezt a zöldfelületet mindenképp védeni szükséges majd, bármilyen beavatkozásról születik a további egyeztetéseket követően végső soron döntés.

2022.02.22.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content