BFK NZrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése: Rákospalota-Újpest-Vácrátót-Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének, és Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének és villamosításának előkészítése” projekt

IKOP-3.1.0-15-2020-00022

A projekt célja elővárosi vasúti infrastruktúra fejlesztések teljeskörű előkészítése Rákospalota-Újpest – Vácrátót – Vác vasútvonal, valamint Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vasútvonal esetén.
A projekt keretében az érintett vonalszakaszok elővárosi célú fejlesztéséhez szükséges döntés-előkészítő tanulmány, változatelemző tanulmány, megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési terv, kiviteli terv és kapcsolódó tenderdokumentáció készül el.

A 71. sz. veresegyházi vonalon jelenleg csak a csúcsidőben biztosított félórás ütem. Budapesthez közelebbi szakaszon csúcsidőben óránként 4 járatpár személyvonat (S) és óránként 2 járatpár zónázó (Z) vonat a cél, ami miatt szükséges a vonal fejlesztése, szakaszos kétvágányúsítással, a sebesség emelése (a lehetséges mértékben), és az utasforgalmi létesítmények felújítása és akadálymentesítése, P+R és B+R kapacitások kiépítése, útátjárók átépítése, különszintű keresztezések létesítése, az állomások, megállóhelyek átépítése, elhelyezkedésük és vágányképük optimalizálása.

A Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vasútvonalon ma 60 perces a járatkövetés. A vonalszakasz elővárosi célú fejlesztésének célja: rekonstrukció, kapacitásbővítés és villamosítás. A fejlesztés során a frekventált szakaszon óránként 4 pár személy- és 2 pár zónázó vonat, a külső szakaszokon óránként 2 zónázó vonat közlekedtetése a cél.
Mindezek eléréséhez a pálya, a biztosítóberendezés korszerűsítését, a pályára engedélyezett sebesség növelését, a vonal villamosítását, a vonal Kőbánya-Kispest – Gyál közötti belső szakaszán kétvágányú kiépítést szükséges megvalósítani. A feladat elengedhetetlen részét képezi az utasforgalmi létesítmények felújítása és akadálymentesítése, korszerű utastájékoztatás létesítése P+R és B+R kapacitások kiépítése/bővítése, az út- és gyalogos átjárók átépítése, szükség szerinti különszintűsítése, az állomások, megállóhelyek átépítése, elhelyezkedésük és vágányképük optimalizálása.

A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.

A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.

A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 7 273 963 589 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.

A kedvezményezett neve és elérhetősége:

BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)

1027 Budapest, Horvát u. 14-26.

Telefon: +36 (1) 445 4501

www.bfk.hu

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)

1134 Budapest, Váci út 45.

Telefon: + 36 (1) 436 8100

www.nif.hu

Támogató szervezet neve és elérhetősége:

Innovációs és Technológiai Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

Széchenyi 2020 információs oldal

Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000

BFK NZrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése: Rákospalota-Újpest-Vácrátót-Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének, és Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének és villamosításának előkészítése” projekt

IKOP-3.1.0-15-2020-00022

A projekt célja elővárosi vasúti infrastruktúra fejlesztések teljeskörű előkészítése Rákospalota-Újpest – Vácrátót – Vác vasútvonal, valamint Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vasútvonal esetén.
A projekt keretében az érintett vonalszakaszok elővárosi célú fejlesztéséhez szükséges döntés-előkészítő tanulmány, változatelemző tanulmány, megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési terv, kiviteli terv és kapcsolódó tenderdokumentáció készül el.

A 71. sz. veresegyházi vonalon jelenleg csak a csúcsidőben biztosított félórás ütem. Budapesthez közelebbi szakaszon csúcsidőben óránként 4 járatpár személyvonat (S) és óránként 2 járatpár zónázó (Z) vonat a cél, ami miatt szükséges a vonal fejlesztése, szakaszos kétvágányúsítással, a sebesség emelése (a lehetséges mértékben), és az utasforgalmi létesítmények felújítása és akadálymentesítése, P+R és B+R kapacitások kiépítése, útátjárók átépítése, különszintű keresztezések létesítése, az állomások, megállóhelyek átépítése, elhelyezkedésük és vágányképük optimalizálása.

A Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vasútvonalon ma 60 perces a járatkövetés. A vonalszakasz elővárosi célú fejlesztésének célja: rekonstrukció, kapacitásbővítés és villamosítás. A fejlesztés során a frekventált szakaszon óránként 4 pár személy- és 2 pár zónázó vonat, a külső szakaszokon óránként 2 zónázó vonat közlekedtetése a cél.
Mindezek eléréséhez a pálya, a biztosítóberendezés korszerűsítését, a pályára engedélyezett sebesség növelését, a vonal villamosítását, a vonal Kőbánya-Kispest – Gyál közötti belső szakaszán kétvágányú kiépítést szükséges megvalósítani. A feladat elengedhetetlen részét képezi az utasforgalmi létesítmények felújítása és akadálymentesítése, korszerű utastájékoztatás létesítése P+R és B+R kapacitások kiépítése/bővítése, az út- és gyalogos átjárók átépítése, szükség szerinti különszintűsítése, az állomások, megállóhelyek átépítése, elhelyezkedésük és vágányképük optimalizálása.

A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.

A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.

A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 7 273 963 589 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.

A kedvezményezett neve és elérhetősége:

BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)

1027 Budapest, Horvát u. 14-26.

Telefon: +36 (1) 445 4501

www.bfk.hu

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)

1134 Budapest, Váci út 45.

Telefon: + 36 (1) 436 8100

www.nif.hu

Támogató szervezet neve és elérhetősége:

Innovációs és Technológiai Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

Széchenyi 2020 információs oldal

Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content