„Lajosmizse - Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztésének előkészítése” projekt

IKOP-3.2.0-15-2021-00037

A projekt célja elővárosi vasúti infrastruktúra fejlesztések teljeskörű előkészítése Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal esetén.
A projekt keretében az érintett vonalszakasz elővárosi célú fejlesztéséhez szükséges döntés-előkészítő tanulmány, megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési terv, részleges kiviteli terv és kapcsolódó tenderdokumentáció készül el.

Az érintett vasúti vonalszakasz fejlesztésének a célja – kapcsolódva a Kőbánya-Kispest – Lajosmizse vonalszakasz elővárosi célú fejlesztésének és villamosításának előkészítéséhez –, hogy az érintett vonalszakaszon olyan infrastruktúrát terveztessen meg, amelyen az elvárt menetrendi szerkezetben, 60 perces alapütem mellett csúcsidőben a 30 perces vonat követés lehetősége, valamint az eseti jellegű tehervonati közlekedés lehetősége is biztosítható legyen, valamint szolgálja a felmerülő egyéb, regionális és teherforgalmi igényeket is, kiemelten a helyi és helyközi közösségi közlekedési hálózat módváltási pontjait. A preferált megoldás az, hogy a teljes vonalon végig közlekedő járatok legyenek, tehát Budapesttől Lajosmizsén át Kecskemétig átszállás nélkül lehessen utazni.

A Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonalon ma 60 perces a járatkövetés. A vonalszakasz elővárosi célú fejlesztésének célja: rekonstrukció, kapacitásbővítés és villamosítás. A fejlesztés során cél a Lajosmizse – Kecskemét vonalszakasz forgalmának integrálása Kecskemét elővárosi közlekedésébe – csúcsidőben 30 perces vonatkövetéssel, rövid várakozási idejű átszállási lehetőség biztosításával a szegedi vonalhoz.

Mindezek eléréséhez a pálya, a biztosítóberendezés korszerűsítését, a pályára engedélyezett sebesség minimum 60 km/h biztosítását, a vonal villamosítását szükséges megvalósítani, az egyvágányú szakaszokon a rugalmas menetrend kialakítása és a zavarérzékenység csökkentése érdekében forgalmi kitérők, repülő keresztezéshez alkalmas kétvágányú szakaszok, kétvágányú megállóhelyek, elhúzott állomásfejek beiktatása lehet szükséges. A feladat elengedhetetlen részét képezi az utasforgalmi létesítmények felújítása és akadálymentesítése, korszerű utastájékoztatás létesítése P+R és B+R kapacitások kiépítése/bővítése, az út- és gyalogos átjárók átépítése, jelzőberendezéses biztosítása, az állomások, megállóhelyek átépítése, elhelyezkedésük és vágányképük optimalizálása.

A fentebb meghatározott beruházás teljeskörű előkészítése és hatósági engedélyeztetése valósul meg jelen projekt keretei között.

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.12.31.

A projekt a Kohéziós Alap, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával valósul meg.

A projekthez nyújtott összes támogatás (uniós és hazai támogatás együtt) 928 627 470 Ft, a támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás.

A kedvezményezett neve és elérhetősége:

BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (konzorciumvezető)

1027 Budapest, Horvát u. 14-26.

Telefon: +36 (1) 445 4501

www.bfk.hu

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (konzorciumi tag)

1134 Budapest, Váci út 45.

Telefon: + 36 (1) 436 8100

http://nif.hu

Támogató szervezet neve és elérhetősége:

Innovációs és Technológiai Minisztérium
Közlekedés Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

Széchenyi 2020 információs oldal

Telefonos ügyfélszolgálat: (+36 1) 896 0000

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Kedves Látogató!

Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Skip to content